Тема: Гарні квіти, весняні квіти
Мета: розширювати уявлення дітей про
весняні квіти, вчити визначати основні частини рослин, вправляти у вживанні
слів – ознак, продовжувати учити складати описову розповідь з двох – трьох
речень, виховувати дбайливе ставлення до природи, розвивати логічне мислення,
уяву, спостережливість.
Обладнання: зображення весняних квітів, зображення
потяга, кольорові олівці.
Хід заняття
І. Організаційний момент
*
Психогімнастика «Привітання»
Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку, дітки усі!
Доброго ранку, сонечко ясне!
Доброго ранку, садочку прекрасний!
Вліво
– вправо оберніться,
Одне
одному всміхніться.
Сьогодні, на
нашому з вами занятті я, пропоную відправитися до лісової галявини на ось
такому потязі. (Вихователь показує зображення потяга).
ІІ. Основна частина
1. Бесіда про квіти
Зараз я,
пропоную вам по відгадувати загадки, а відгадавши загадки ви дізнаєтесь про що
сьогодні піде мова на занятті.
-
На лісовій
галявині ростуть квіти. А які саме, відгадайте.
Навесні я зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадай, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
- Так, це
пролісок. Як ви здогадалися, що це пролісок? (У нього є зелене, тоненьке
стебельце, ніжні листочки і блакитна квітка).
- На що вона схожа? (на весняне
небо).
Стала на поляні в жовтім сарафані,
Підросте, всміхнеться, для вітрів
вбереться
В платтячко біленьке, пишне та
легеньке. (Кульбаба)
-
Так, це кульбаба. Розкажіть про неї. ( Вона має жовту квітку, стебельце,
листочки молоді та ніжні).
Із зеленої сорочки
Що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки,
Як зовуть їх ти вгадай. (Конвалія)
-
Так, це конвалія.
-
Вам подобаються квіти? (так)
-
Яка квіточка подобається найбільше? Чому? ( мені
подобається пролісок, адже в нього блакитні пелюстки…)
2. Дидактична гра «Хто звідки?»
Вихователь показує дітям зображення різних
квітів та пропонує розповісти, де живе та назвати відповідне середовище
зростання рослин.
Ø
Що це? (це тюльпан). Де росте тюльпан? (у парку) Який
він? (парковий
Ø
Що це? (це пролісок). Де росте пролісок? (у лісі) Який
він? (лісовий)
Ø
Що це? (це кульбаба). Де росте кульбаба? (на лузі) Яка
вона? (лугова)
Ø
Що це? (це нарцис). Де росте нарцис? (у саду) Який він?
(садовий)
3. Дидактична гра «Порівняй»
Вихователь пропонує дітям скласти
порівняльні речення про квіти.
·
У тюльпана високе стебельце, а у проліска низьке;
·
У проліска пелюстки блакитні, а у кульбаби жовті;
·
Фіалка маленька, а тюльпан великий;
·
Пролісок схожий на небо, а кульбаба на сонечко.
* Психогімнастика «Дзвіночки»
- На лісовій галявині ростуть лісові дзвіночки.
Заплющте очі та уявіть, що ви – дзвіночки. Дзвіночки хитають голівками і
радіють сонячному ранку. Струшують з себе росу. Озираються навкруги. Вітаються
із сусідами – дзвіночками. Ось уде й день настав. Подув вітерець. Захиталися
дзвіночки, задзвеніли.
Діти імітують дзвін: «Дін – дон – дін – дон!»
- Погрався вітерець із квіточками та й полетів.
Сонце припікає. Схотіли дзвіночки пити. Почали вони тягтися своїми корінцями до
води. Попили і розпустилися ще більше. Настав вечір. Дзвіночки опустили
голівки. Засинають.
4.
Вправа «Взнай за описом»
-
З’являються першими з – під снігу, низенькі, блакитні,
мають вузькі листочки (проліски);
-
Жовті, яскраві, схожі на великі зірочки (нарциси);
-
Ароматна квітка білого кольору, на тоненькому стеблі, має
багато маленьких білих дзвоників (конвалія);
-
Квіточки схожі на маленькі жовті кульки, які вдень відкриваються,
а ввечері закриваються (кульбаба).
ІІІ.
Підсумок
-
Про які квіти ми з вами сьогодні говорили на занятті?
(тюльпан, кульбаба, конвалія, нарцис);
-
Як одним словом можна назвати пролісок, барвінок,
кульбабу? (квіти).
-
Гра «Закінчи
речення»
Вихователь починає речення, а діти
завершують його.
·
Квіти потрібні
для того, щоб … (ними милуватися);
·
Квіти потрібні
для того, щоб … (їх дарувати);
·
Квіти потрібні
для того, щоб … (навкруги був приємний аромат);
·
Квіти потрібні
для того, щоб … (вони прикрашали природу).
-
Скоро до нас прийде вже весна, сонечко почне більше
світити і гріти, і почнуть розквітати квіточки. А з вашою допомогою квіточки в
нашому садочку можуть розквітнути трішки швидше. Допоможете?
-
Тоді я, вам роздаю ось такі квіти, а ви їх розфарбовуєте
і ми з вами створимо квіткову галявину у нас в садочку.
-
Заняття закінчено, відпочивайте.
Комментариев нет:
Отправить комментарий